Занимљивости26/02/2019

НАУЧНИЦИ: МОЗАК ЖИВИ И НАКОН ШТО СРЦЕ ОТКАЖЕ

ЛОНДОН, 26. ФЕБРУАРА /СРНА/ - Научници су објавили да људски мозак живи још пар минута након престанка рада срца, али да не могу тачно да наведу када се потпуно гаси свијест и када смрт заиста наступа.

У посљедњим тренуцима живота у људском мозгу се јавља електромагнетска активност коју научници називају "ширење депресије", наведено је у часопису "Анали неурологије" /Annals of Neurology/.

Неуролози су истраживали мозак умирућих пацијената и посматрали снажну активност која се појављује и претходи коначном гашењу већине виталних органа.

Ово откриће сугерише да је свијест присутна много времена након што тијело умирућег више не даје знакове живота, те да се та свјесност може задржати чак и до пет минута прије него што се искључи и људски најсложенији орган - мозак.

Tим неуролога непрекидно је надгледао сигнале у мозгу деветоро умирућих људи.
Сваки пацијент, од једног у Берлину до једног у Синсинатију, имао је фаталне повреде мозга и нису их оживљавали.

Открили су да чак пет минута након престанка откуцаја срца, људске мождане ћелије, односно неурони, могу и даље да функционишу.

Након што крв престане да циркулише тијелом, ширење "деполаризације" означава губитак "архивиране" електрохемијске енергије у можданим ћелијама и наступају штетни процеси који вјероватно воде до смрти, наводе научници.

Људске ћелије умиру тек кад крв престане тећи венама јер тако мозак остаје без кисеоника.

Научници наводе да никада нису имали метод којим би дијагностиковали тачан тренутак умирања мозга и да немају начин да утврде са сигурношћу када се тачно губи способност свјесности.

Ова дијагностичка истраживања биће корисна у будућности јер би могла помоћи код престанка рада срца или можданог удара за враћање крвотока у функцију.