Занимљивости09/05/2019

НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ НОВОГ ЛЕТЕЋЕГ ДИНОСАУРУСА

ПЕКИНГ, 9. МАЈА /СРНА/ - У Кини је откривена нова врста диносауруса са крилима налик на оне који имају слијепи мишеви, што баца сасвим ново свјетло на процес у којем су се диносауруси развијали у птице.

Фосилни остаци који су 2017. године пронађени у Лиаонингу на сјевероистоку Кине збунили су кинеског палеонтолога Мин Ванга, који је изјавио да животиња не личи ни на птицу, ни на диносауруса.

"Није изгледало као птица, нити као диносаурус", рекао је Ванг, главни аутор студије објављене ове седмице у којој се описује нови диносаурус.

Међутим, даље истраживање је показало да се ради о малом диносаурусу терапод, са јединственим ногама и крилима која имају мембране, пише Си-Ен-Ен.

Фосил стар око 163 милиона година тек је други на којем се може видјети диносаурус са крилима слијепог миша, иако су она виђена код праисторијских летећих вјеверица, слијепих мишева и птеросаура, првих летећих гмизаваца из доба јуре.

Једини диносаурус са оваквом карактеристиком био је Јики, који је описан 2015. године.

Ванг каже да неки људи нису били убијеђени описом Јикија и наглашава да се меко ткиво не одржава лако у фосилним остацима.

Он је нагласио да је меко ткиво у фосилу пружило више доказа о летењу сличном слијепом мишу.

Међутим, Ванг сматра да није вјероватно да је мали диносаурус, који је био дуг око 32 центиметра и тежак око 306 грама, могао да маше крилима.

"Кладио бих се на једрилично летење. Најважнија карактеристика је да он нема мишић за летење који би му омогућио да маше крилима", додао је Ванг.

Он је изразио наду да ће палеонтолози моћи да пронађу више оваквих диносауруса, како би могли да науче више о прелазу диносауруса у птице и еволуцији летења код диносауруса.