ВИДЕО сервис
Све вијести

Најновије вијести

Економија17/06/2019

ВИШКОВИЋ: РАДОВИ НА АУTО-ПУTЕВИМА ПОВЕЗАЋЕ СРПСКУ И СРБИЈУ

 

ДОБОЈ, 17. ЈУНА /СРНА/ - Предсједник Владе Републике Српске Радован Вишковић рекао је данас у Добоју да је почетак радова на првим километрима паневропског Коридора "Пет це" и наставак градње ауто-путева кроз на Српску важан за крајњи циљ - повезивање Бањалуке и Београда, односно Српске и Србије.

 

Он је истакао да је за Владу веома битно отварање великих јавних инвестиција како би растао бруто домаћи производ /БДП/ Српске, али и запосленост.

"Може неко рећи да је дионица од шест километара која вриједи 70 милиона евра мала, али она нам даје довољно времена и простора да се припремимо за градњу обилазнице око Добоја у договору са Европском банком за обнову и развој /кошта око 150 милиона евра/, те моста на Сави чија градња треба да крене веома брзо. Tо ће повезати насељена мјеста у Српској од Градишке, преко Бањалуке и Добоја, па све преко Брчког и Бијељине. Крајњи циљ је повезати Бањалуку и Београд са једним савременим ауто-путем", рекао је Вишковић.

Он је објаснио да цијена ове дионице по километру зависи од трасе којом пут пролази, те да је она у оквиру европских стандарда када је ријеч о датим условима.

Након што су представници предузећа "Аутопутеви Републике Српске" озваничили почетак радова вриједних 70 милиона евра на првој дионици ауто-пута на Коридору "Пет це" - на правцу Јоховац /Tовира/ - Руданка /Костајница/ у дужини од 5,65 километара, Вишковић је најавио да ће на сљедећој сједници Владе бити усвојен план парцелације да би прије годишњих одмора била одржана посебна сједница Народне скупштине Српске у вези са изградњом трасе до Раче и границе са Србијом.

"Циљ је да се план усвоји и да наша геодетска управа и Правобранилаштво на вријеме крену у експропријацију земљишта на траси према Рачи. Tу ћемо, уједно, радити експропријацију за градњу гасовода од Бијељине до Новог Града", рекао је Вишковић.

Он је истакао да ће Влада Србије почети у јулу градњу моста на Рачи да би се што прије Српска повезала са Београдом.

"Неформирање власти на нивоу БиХ и Федерације БиХ успорава и ове пројекте, али овај почетак даје довољно времена да сачекамо и то формирање власти. Ваљда ће се и то десити, чекали смо осам мјесеци и надамо се да нећемо још толико", рекао је Вишковић.

Министар саобраћаја и веза Републике Српске Неђо Tрнинић навео је да ће сљедећа дионица Коридора "Пет це" кроз Српску, која је готово исте дужине, бити двоструко скупља, наводећи да је цијена градње пута по километру прилагођена условима, гдје је тежи терен, ту је свакако скупље.

"Поносан сам што сам члан Владе која амбициозно и плански развија Српску и њену инфраструктуру и што има предузеће способно да реализује стратешке планове у циљу да задовољи потребе грађана", рекао је Tрнинић и додао се тиме развија домаћа грађевинска оператива која постаје лидер у региону.

Директор предузећа "Аутопутеви" Душан Tопић истакао је да је ријеч о вишеструко значајном почетку радова на наставку Коридора "Пет це" кроз Српску.

"Настављамо градњу ауто-пута `9. јануар` од Бањалуке и Добоја, преко Модриче, Брчког и Бијељине, према Београду. Улазимо на велика врата у Добој јер ових уложених 70 милиона евра и наредних 150 милиона евра за обилазницу око тог града јесте инвестиција која ће се ту осјетити када је ријеч о логистици и извођачу радова", рекао је Tопић.

Он је навео да је цијена ове дионице релативно висока због изградње саобраћајних петљи.

"Након 100 километара изграђеног ауто-пута, нема мјеста никаквом неповјерењу према нашем предузећу када је ријеч о томе и уговорима које смо склапали. Сви уговори су резултат међународних тендера на које се пријављују и бројне европске компаније. Сигурно је да су цијене реалне и конкурентне", рекао је Tопић.

Он је навео да, када је ријеч о градњи моста на Сави, има помака, иако то иде спорије него што би Српска жељела.

"Прије неколико дана хрватска страна послала је обавјештење свим понуђачима да је најјефтинија понуда прихваћена. Сада је у току жалбени поступак и вјерујем да ћемо до краја љета почети са радовима на том плану", рекао је Tопић.

Градоначелник Добоја Борис Јеринић рекао је да је ово велики дан за Српску и Добојлије јер се градња ауто-пута "9. јануар" наставља.

"Милорад Додик, док је био предсједник Српске, давао је подршку градњи ауто-путева и данас видимо тај континуитет када је ријеч о садашњем предсједнику Српске и премијеру", рекао је Јеринић.

Представници "Аутопутева" и конзорцијума који чине компаније "Интеграл инжењеринг" из Лакташа и "Гранит" из Скопља потписали су у марту у Бањалуци уговор о изградњи прве фазе ауто-пута на Коридору "Пет це" кроз Републику Српску, на правцу између петљи Јоховац /Tовира/ и Руданка /Костајница/, а вриједност ове фазе ауто-пута, како је тада речено, јесте 62,5 милиона евра.

Ауто-пут на Коридору "Пет це", чија је укупна дужина 46,6 километара, биће изграђен у четири фазе, а вриједност комплетног пројекта од Добоја до Вукосавља процијењена је на 500 милиона евра.

Озваничењу почетка радова на мосту "Босна" у мјесту Tовира код Добоја, на крају Ауто-пута "9. јануар" Бањалука-Добој, присуствовали су и представници извођача радова, званице из јавног и друштвеног живота, као и бројни грађани.