ВИДЕО сервис
Све вијести

Најновије вијести

Економија12/08/2019

ИЗМЈЕШТАЊЕ ЦАРИНСКОГ ТЕРМИНАЛА СА РАЧЕ ИЗАЗВАЛО БИ МИЛИОНСКУ ШТЕТУ

 

БАЊАЛУКА, 12. АВГУСТА /СРНА/ - Предсједник Удружења превозника за унутрашњи и међународни промет Републике Српске Никола Грбић изјавио је данас Срни да превозници подржавају захтјеве шпедитера на граничном прелазу Рача, упозоривши да би измјештање царинског терминала произвело милионску штету за земљу, шпедитере и превознике.

 

Грбић је истакао да је, од када се појавила информација да ће царински терминал бити измјештен, сваки дан са превозницима и шпедитерима на Рачи.

"Ово је бесмислен и веома штетан потез и за земљу, шпедитере и превознике. Премјештање царинског терминала са Раче на нови гранични прелаз би нам отежало већ изузетно тешко пословање. То би нас довело у веома тешку ситуације", каже Грбић.

Превозници због тога, додао је он, инсистирају да буде оджан састанак са надлежним институцијама.

"Тражимо састанак како би одвратили Управу за индиректно опорезивање БиХ /УИО/ од ове сулуде идеје која нема никакве сврхе. Она ће само продужити агонију, произвести нам још веће трошкове које не можемо укалкулисати у цијену превоза и продужити вријеме царињења на које и сада чекамо много и данас смо упутили допис УИО у којем тражимо да разговарамо, звали смо их телефоном, нико се не оглашава, наводно су сви на годишњем одмору што је катастрофално", нагласио је Грбић.

Према његовим ријечима, превозници не виде никакву сврху у томе да царински терминал буде дат на кориштење приватнику који нема ни приближан капацитет као гранични прелаз Рача.

"На граничном прелазу Рача годишње се уради око 60.000 царинских декларација и на основу тога буде убрано три милиона КМ. Преласком на нови гранични прелаз максимално би било могуће урадити 15.000 царинских декларација што није ни трећина капацитета на Рачи", истакао је Грбић.

Он је рекао да су превозници свјесни ситуације и виде да је гранични прелаз Рача у катастрофалном стању.

"Одлагалиште смећа је чишће од граничног прелаза Рача, али је за то одговорна УИО. У њиховом Статуту пише да је УИО обавезна да одржава царински терминал којим газдује и обезбиједи нормалне услове за рад", изјавио је Грбић.

Према информацијама којима располажу превозници, царинска служба са Раче би требало да буде измјештена на нови приватни терминал малог капацитета који се налази двадесетак километара од Раче према Бијељини.

Шпедитери на Рачи прекинули су данас у подне трећу обуставу рада у овом мјесецу и најавили блокаду царинског терминала камионима у четвртак, 15. августа, уколико УИО БиХ не одустане од измјештања овог терминала.