ВИДЕО сервис
Све вијести

Најновије вијести

Економија09/10/2019

АУТО-ПУТ БАЊАЛУКА-ГРАДИШКА ВИШЕСТРУКО КОРИСТАН

 

БАЊАЛУКА, 9. ОКТОБРА /СРНА/ - Посланик СНСД-а у Народној скупштини Републике Српске Денис Шулић истакао је данас да је ауто-пут Бањалука-Градишка вишеструко користан за грађане Српске, првенствено због привредног амбијента и свеукупног локалног и републичког развоја.

 

"У општини Прњавор крај ауто-пута планирана је привредна зона, у Градишци постоји привредна зона у близини ауто-пута. За мјештане Српца јуче је почела изградња приступног пута према улазу у Друговићима и ту ће бити стационирана привредна зона која ће ту општину отворити привредницима", рекао је Шулић, реплицирајући опозиционим посланицима у Народној скупштини зашто је значајан ауто-пут Бањалука-Градишка.

Шулић је оцијенио да, да Република Српска није изградила тај ауто-пут, никада не би ни прошао пројекат моста на Сави.

"Од почетка изградње тог пута планирана је изградња моста, а сви знамо да је људима са хрватске стране, а, нажалост, и некима из БиХ, приоритет био мост на Свилају, те спајање тог моста на Коридор `Пет це`. Да нисмо изградили ауто-пут Бањалука-Градишка, овдје би остало слијепо цријево", указао је Шулић.

Он је појаснио да у том случају никада не би била обезбијеђена средства - нити донације, нити кредити за изградњу тог ауто-пута, а оправдање би било да Српска већ има конекцију преко Коридора "Пет це".

Изградња моста на Сави код Градишке требало би да почне у петак, 11. октобра, увођењем извођача у посао вриједан 23,5 милиона КМ, са роком за завршетак 30 мјесеци, речено је јуче Срни у Министарству комуникација и транспорта у Савјету министара у техничком мандату.

Мост ће бити дуг 460 метара и имаће четири саобраћајне траке - по двије из сваког смјера, широке 3,75 метара.

Извођач радова је конзорцијум који чине "Интеграл инжењеринг" из Лакташа, "Ђуро Ђаковић монтажа" из Славонског Брода, те "Монт монтажа" из Загреба.

Савјет министара и Влада Хрватске 2011. године потписали су уговор о изградњи овог моста и прикључних дионица са хрватске стране, као и од Градишке према Бањалуци и даље да би био спојен са Коридором "Пет це".