Занимљивости15/10/2019

БЕНФОРД: МЕТЕОРИ ИДЕАЛНИ ЗА ОСМАТРАЊЕ ЗЕМЉЕ

ВАШИНГТОН, 15. ОКТОБРА /СРНА/ - Угледни физичар Џејмс Бенфорд са Универзитета Стенфорд сматра да интелигентне цивилизације из свемира милионима година тајно надгледају човјечанство, користећи објекте који орбитирају у близини Земље.

Сонда која је можда лоцирана у близини Земље има времена напретек прије него што цивилизација постигне степен развоја када би могла бити уочена. Када то буде могуће, остављен је простор за успостављање контакта и комуникације, истиче Бенфорд.

Часопис и портал "Сајенс алерт" преноси његов став да те сонде можда већ милионима година шаљу извјештаје о Земљиној биосфери и цивилизацији.

У свом раду Бенфорд је изнио теорију да би се такви "ванземаљски посматрачи" могли налазити у Сунчевом систему. Као локацију он наводи објекте у близини Земље назване "коорбитални објекти".

Ти Земљини "квазисателити" круже око Сунца на начин сличан Земљи, и то у њеној близини с којим су гравитационо повезани.

Астрономи су до сада открили врло мали број таквих објеката, од којих је Земљи најближи астероид "2016 ХО3", који је Наса назвала "сталним Земљиним пратиоцем".

Браквел тврди да би такви астероиди могли бити пуно више од "плесних партнера", с обзиром на то да би због своје близине могли бити идеална мјеста за смјештај роботских сонди уз помоћ којих нека напредна цивилизација посматра Земљу.

"Сви ресурси потребни ванземаљској интелигенцији за такав тип истраживања су ту: материјали, простор за `усидрење` и могућност скривања", тврди он.

Истраживање коорбиталних објеката већ је покренуто, а Браквел сматра да их треба проучавати уз помоћ електромагнетног спектра и планетарног радара, те посјећивати их користећи се сондама.

Осим могућег открића посматрача из друге галаксије, такав тип истраживања био би изузетно важан и са научног аспекта, будући да се о "коорбиталним објектима" још врло мало зна, а откривено их је мање од 20.

Кина је већ најавила покретање амбициозне десетогодишње мисије која би укључивала посјете и скупљање узорака са објекта "2016 ХО3".